Vitamin B1 njegov utjecaj na zdravlje i simptomi nedostatka

Poznat kao tiamin ili aneurin, vitamin B1 je veoma važan za pravilno funkcioniranje cijelog organizma. Igra ključnu ulogu kod razvoja i funkcioniranja raznih stanica, a pozitivni učinci na tijelo su mnogobrojni.

Pronalazimo ga u raznim namirnicama, a može se konzumirati i putem dodataka za prehranu. Sve o tome koji su simptomi nedostatka vitamina B1 u tijelu, kako djeluje na organizam i koliki je dnevni preporučeni unos donosimo kroz nastavak teksta.

Kako prepoznati da vitamin B1 nedostaje u organizmu?

Do nedostatka vitamina B1 u tijelu dolazi unosom premale količine hrane ili konzumacije nezdrave hrane. Iako je rijetkost, postoje ljudi kojima u organizmu kronično nedostaje dovoljna količina vitamina B1. Do njega može doći i zbog smanjene apsorpcije u crijevima ili učestalog mokrenja.

Dugoročni nedostatak tiamina može dovesti i do beri-beri bolesti. To je kardiovaskularni i neurološki poremećaj. Simptomi bolesti su bol u udovima, gubitak mišića i smanjene motoričke sposobnosti.

Ozbiljan nedostatak tiamina može se dogoditi i kod prevelike konzumacije alkohola, te može uzrokovati zbunjenost, gubitak koordinacije ili perifernu neuropatiju.

Nedostatak vitamina B1 može dovesti do:

  • gubitka tjelesne težine
  • zbunjenosti
  • lošeg pamćenja
  • slabosti u mišićima
  • slabog imuniteta
  • periferne neuropatije – oštećenje perifernih živaca

Vitamin B1 se uništava kod kuhanja na visokim temperaturama ili dugim  kuhanjem. Otpušta se u vodu i izlazi iz namirnice, te tada namirnica gubi hranjivost. Može se izgubiti i tijekom prerade hrane, zbog toga se dodaje na kruh ili žitarice kada prođu obradu.

Vitamin B1 redovna konzumacija

Nedostatak tiamina uzrokuje ozbiljne probleme u organizmu, dok redovno unošenje dovoljnih količina vitamina B1 ima iznimno pozitivan učinak na organizam. Iako su neki od njih na oko neprimjetni. Razgradnja hranjivih tvari u organizmu i neke osnovne stanične funkcije na koje djeluje vitamin B1 su neophodne za pravilan rad organa, posebice mozga i srca. Ova dva organa zahtijevaju stalnu opskrbu energijom, a vitamin B1 im ju omogućuje. Dodatan unos vitamina B1 pomaže kod ljudi koji imaju problema s alkoholom, boluju od HIV-a ili AIDS-a, dijabetesa, raznih bolesti srca i kemoterapije.

Redovna kozumacija vitamina B1 donosi niz pozitivnih učinaka na tijelo:

  • više energije
  • bolje raspoloženje
  • kvalitetnije funkcioniranje mozga
  • bolje pamćenje
  • održavanje tjelesne težine i mišićne mase

Konzumacija vitamina B1 kroz prehranu

Redovnom konzumacijom vitamina B1, ljudi se osjećaju bolje i imaju više energije. To u konačnici dovodi do većeg uživanja u životu i boljih iskustava. Preporučena dnevna doza kod odraslih osoba je 1.2 mg za muškarce i 1.1 mg za žene, a ovisno o dobi se mijenja. Kod trudnica preporučena dnevna doza je nešto viša (1.4 mg), a kod djece manja.

Hrana bogata vitaminom B1 je riža, pahuljice, svinjski kotlet, crni grah, a količine koje sadrži određena namirnica donosimo u tablici.

Hrana Količina vitamina b1 po serviranju
Riža (1/2 šalice) 1.4 mg
Tjestenina od integralne pšenice (1 šalica) 0.5 mg
Crni grah (1/2 šalice) 0.4 mg
Jogurt (1 šalica) 0.1 mg

 

Vitamin B1 dodaci u prehrani su veoma popularni, jer kroz redovnu konzumaciju osiguravaju organizmu dovoljnu količinu ovog elementa. Za pravilno funkcioniranje dva najbitnija organa u vašem organizmu (mozga i srca), B1 vitamin je neophodan. Redovno konzumiranje namirnica bogatih njime donosi vidljive promjene u raspoloženju i više energije za svakodnevne zadatke. B MAX 

This site uses cookies to offer you a better browsing experience. By browsing this website, you agree to our use of cookies.