Jednostavno mršavljenje nikad nije bilo lakše uz ove 3 navike

0
56
jednostavno-mrsavljenje-kuca-zdravlja

Jednostavno mršavljenje je jednostavnije nego što mnogi misle. Ovaj kratki članak daje neke vrlo praktične savjete i smjernice kako jednostavno smršaviti.

Jednostavno mršavljenje je put koji oslobađa od neugodnog tereta prekomjerne težine

Kada tijelo postane teže nego što bi trebala biti njegova preporučena težina, javljaju se mnoge neugodne nuspojave. Neki od simptoma i nuspojava su:

  • tromost
  • nedostatak kondicije
  • gubitak entuzijazma za vježbanjem
  • još veća potreba za učestalim jedenjem
  • gubitak samopouzdanja
  • osjećaj kao da se starenje ubrzava i
  • brojne druge zdravstvene tegobe i poremećaji

U ovom tekstu se nećemo baviti mnogim zdravstvenim poremećajima koje donosi prekomjerna težina, nego nam je cilj napisati što je sve kao osnova potrebno znati i shvatiti tako na jednostavan način možemo mršaviti ili održavati umjeren nivo tjelesne težine.

Zašto dolazi do prekomjerne težine? Bitne zakonitosti koje treba znati kako bi jednostavno mršavljenje bilo još jednostavnije.

Mnogi uzroci mogu dovesti do prekomjerne težine, jedan od uzroka na žalost može biti nastanak i pojava bolesti koja uzrokuje stvaranje prekomjerne težine. Na sreću tijelo je izuzetno napredan sustav koji u sebi ima sposobnost da se samo može obnavljati, ozdraviti i iscijeliti. Ukoliko se zdravstvenom problemu pristupi holistički na način da se precizno utvrde uzroci nastanka problema te da se upravo liječe uzroci, a ne posljedice, moguće je u potpunosti otkloniti zdravstveni problem. To je opće poznata činjenica i mnoge osobe to mogu posvjedočiti vlastitim iskustvom.

S toga je važno znati da ukoliko je uzrok prekomjerne težine određena bolest ili zdravstvena tegoba, tada je potrebno prije svega posvetiti se uklanjanju uzroka koji je doveo do bolesti ili zdravstvene tegobe. To je mnogo važnije nego se posvetiti jednostavnom mršavljenju ili bilo kojem drugom obliku i načinu skidanja kilograma i prekomjerne težine.

U zdravom tijelu najčešći uzroci nastanka prekomjerne težine mogu biti:

  • dnevno konzumiranje više kalorija nego što je tijelu potrebno tj. koliko  ih tijelo troši, višak kalorija tada prelazi u tjelesnu masu
  • nedovoljno trošenje kalorija kroz pasivan način života nedostatkom kretanja ili tjelovježbe
  • konzumiranje sokova zaslađenih sa šećerom, ni ne shvaćajući pri tome koliko se štetnih kalorija i šećera krije u njima
  • presoljena hrana također može biti uzrokom prekomjerne težine stvarajući pri tome višak vode u stanicama koja dalje ekspandira tijelo. S toga je vrlo važno ne opterećivati svoje bubrege sa hranom, štetnim napitcima te svim ostalim što može dovesti do poremćaja njihovog rada.
  • Snackovi , trans masti poput palminog ulja i drugih rafiniranih ulja teško se probavljaju i dugo ostaju prisutni u tijelu.
  • prečesto konzumiranje hrane koju želudac ne stigne probaviti te je tako neprobavljenu prosljeđuje dalje u crijeva. To se odnosi na jedenje koje se ponavlja iznova i iznova unutar nekoliko sati bez obzira o kojoj se hrani radi.
    Kada želudac probavlja hranu ako u njega unesemo nešto novo dok još nije završio sa prethodnim, u tom  trenutku dolazi do poremećaja probave i želudac počinje probavljati novu hranu, ne uspijevajući pri tome završiti prethodni proces do kraja.

Posljedica toga je da takva hrana ostaje i nagomilava se u crijevima. Što je ima više samim tim tijelo nosi nepotrebno veću težinu. Dugoročno to može postati veliki zdravstveni problem i stoga je vrlo bitno da se rade dovoljni razmaci između obroka kako bi se našem želucu dalo dovoljno vremena da probavi hranu do kraja bez ometanja probave.

Ovo su samo neki od uzročnika stvaranja prekomjerne tjelesne težine. I vrlo bitni elementi da bi jednostavno mršavljenje moglo dovesti do željenog učinka.

Svatko tko želi prakticirati jednostavno mršavljenje trebao bi jasno razumjeti i imati na umu gore spomenute informacije. Stvari će se početi događati tek kad ih počnemo primjenjivati, s toga je dobro prvo pravilno razumjeti nastanak problema.

1. odmaranje želuca ima ključnu ulogu u jednostavnom mršavljenju

Vratimo je još na kratko na naš želudac. Jedan od načina kako prepoznati da je želudac opterećen i da ga treba odmarati je taj da čim nešto pojedemo,čak i par zalogaja ili gutljaja vode dolazi do napuhivanja trbuha i čini se kao da je trbuh odmah narastao. To se događa zato što se želudac spustio u niži predio trbuha gdje mu inače nije mjesto. Tamo se našao zato što je bio pod stalnim opterećenjem od unosa hrane, punilo ga se dok je već bio dovoljno, a često i isuviše pun. Spušten želudac je jedan od pokazatelja nepravilne navike konzumiranja hrane

Da bi se želudac mogao odmoriti odnosno regenerirati potrebno je raditi razmake veće od nekoliko sata prilikom konzumiranja hrane.

Ne jesti nakon zalaska sunca, te piti dovoljno tekućine, naročito se preporučuje vruća voda. Vruća voda je dobro poznati eliksir koji čisti i otapa ostatke nagomilane hrane kako u želucu tako i u crijevima. Svi znamo da je puno lakše uklanjati nečistoće sa vrućom ili mlakom vodom u odnosu na hladnu vodu.

Ukoliko vas muči glad i teško vam je izdržati raditi veće pauze između obroka, a naročito ne jesti nakon zalaska sunca na ovoj poveznici možete pročitati više o čajevima i namirnicama koje smanjuju apetit.

Dobrobit šetnje, svima je poznata. Šetnja je nekad efikasnija od napornog vježbanja. Šetnja je sastavni dio jednostavnog mršavljenja.Sat do sat i po 3 do 4 puta tjedno.

Poznata je činjenica da životinje koje su uznemirene, bježe i trče, u pokretu su ili se vrte u krug. Nasuprot tome ljudi često imaju naviku kada su uznemireni, naročito ako se radi o depresiji da leže u krevetu ili kauču te se povlače i odvajaju od ljudi i prirode smanjujući tako svoje kretanje.

Upravo je šetnja i kretanje, naročito u prirodi tajna dobrog raspoloženja i pokretanja vala pozitivnih misli. Jutarnja šetnja je naročito zdrava jer pokreće metabolizam, aktivira rad mišića i može biti idealna zamjena za tjelovježbu.Odlična je osnova za provesti bolji ostatak dana sam sa sobom. Osoba sa prekomjernom težinom najčešće ima odbojnost spram vježbanja, ubrzavanja otkucaja srca , znojenja i ostalih simptoma koje se javljaju prilikom vježbanja. Idealna šetnja bila bi ona koja se sastoji od oko 5 do 6 tisuća koraka, što je oko 3 do 5 kilometara. Dobro je šetati malo bržim tempom i pri tome voditi računa o disanju. Idealno disanje se odvija isključivo preko nosa, tako da treba izbjegavati disanje na usta. Dublji udisaji na svježem zraku imaju posebno blagotvoran učinak na organizam.

 

Svi znamo kako nekad može biti kad se krene sa vježbanjem ili sportskim treninzima, um to često može povezati sa mučenjem i neugodnostima koje treba suočiti.

Iako osoba može biti svjestan da će nakon vježbe ili sportskog treninga slijediti nagrada u obliku boljeg tjelesnog osjećaja, boljeg funkcioniranja mišića, te gubitku prekomjerne težine i dalje ne može smoći snage da se pokrene ili nastavi kontinuitet u tom smjeru. Naročito se takav stav može javiti kod osoba starije životne dobi, za koje je prirodno da imaju manje energije. Upravo starija dobna skupina ima najviše problema sa skidanjem težine i trošenjem viška kalorija.

S toga šetnja može biti idealan saveznih naših dobrih navika, kroz koju se momentalno može osjetiti njen blagotvoran rezultat. Sve što je potrebno za šetnju su udobna i adekvatna obuća i odjeća, te mali ruksak sa vodom.

2. REDOVITA ŠETNJA DOPRINOSI BOLJEM RADU METABOLIZMA, TROŠI KALORIJE I UZROKUJE VAL POZITIVNIH MISLI I IDEJA.

Još jedan trik jednostavnog mršavljenja može biti taj da prilikom šetnje ne opterećujući sebe rezultatima, brzinama i duljinama u određenom intervalu malo potrčimo. Osobe koje nemaju naviku trčanja ili skoro nikad ne trče kad potrče mogu osjetiti bolove u nogama, zglobovima, potkoljenicama itd. Uzrok toga je ukoštenost koja je nastala upravo nedostatkom “eksplozivnijeg” kretanja. Ukoliko se prilikom šetnje malo potrči i primijete takvi simptomi, ne treba se obeshrabriti nego je samo potrebno je nastaviti kombinirati šetnju sa malo trčanja. Već nakon nekoliko takvih ponavljanja osjetiti će se znatno jačim i otpornijim. Ponavljajući ovu tehniku primijetiti će se znatan skok kondicije i dodatnog elana.

Izbor namirnica i njihova priprema su još jedan ključni faktor za jednostavno mršavljenje.

Opće je poznato da se hrana koju jedemo pretvara u energiju, u našem tijelu, također se pretvara u masti i šećere. Ako hrana koju jedemo sadrži u sebi male količine energije i vlakana, a velike količine masti i šećera velika je vjerojatnost da će se takva hrana nagomilavati u tijelu i stvoriti prekomjernu težinu.

Često je najukusnija hrana i najnezdravija. To se naročito primijeti sa godinama kad dođe do zasićenja u organizmu i mnogi bivaju prisiljeni prestati jesti određene namirnice kako im se zdravstveno stanje ne bi dodatno pogoršalo.

Prije nego do toga dođe osoba treba osvijestiti svoje prehrambene navike. Pratiti sebe i vidjeti koje se to štetne namirnice i načini prehrane ponavljaju, to može biti previše:

  • suhe hrane
  • snackova
  • pržene hrane
  • mesne hrane
  • presoljene hrane
  • slatkiša
  • sokova
  • alkohola
  • bijelog kruha i rafiniranih žitarica
  • glutena
  • svih proizvoda koji sadržavaju pojačivače okusa i štetne aditive
  • premali razmaci u obrocima

Potrebno je nasuprot tome napraviti listu poželjne hrane i namirnica neke od njih su:

  • često konzumiranje svježeg sezonskog voća i povrća
  • kuhana hrana
  • juhe
  • hrana bogata vlaknima
  • orašasti plodovi
  • suho voće
  • provjereni dodaci prehrani i superhrana
  • odmaranje želuca i dovoljan razmak u obrocima

 3. JEDNOSTAVNO MRŠAVLJENJE PROMATRA     PREHRAMBENE NAVIKE I KORISTI SLOBODU IZBORA DA IZABERE ZDRAVIJE

Ponekad se može reći se da ljudi potroše toliko mnogo novaca da bi uništili svoje zdravlje i isto tako da bi se doveli u stanje prekomjerne težine.

Sve počinje sa navikama, navike postaju djela, a djela stvaraju karakter.

S toga možemo primijeniti jednu vrlo jednostavnu metodu, a to je metoda izbora putem slobodne volje. Kada kupujemo ili naručujemo prehrambene namirnice, treba se zaustaviti na trenutak i promisliti. Da li je i koliko ova namirnica tj. hrana dobra ili štetna za moje zdravlje. Da li će se moje tijelo nahraniti i revitalizirati od ove hrane ili će se opteretiti i mučiti sa probavljanjem iste.

Treba se sjetiti osjećaja lakoće i snage koja je rezultat pravilne prehrane i usporediti ga sa osjećajem težine i nelagode koja je posljedica nepravilne prehrane. Također se može primijeniti i pravilo 5 sekundi, u kojem se kontroliramo da ne odlučujemo nagonski ili na osnovu impulsa osjetila,što uzrokuje tegobe, nego da zastanemo na trenutak i razmislimo koja je opcija u ovom trenutku najbolja na za nas, te nju odaberemo.

Zaključak:

Korak po korak, bez opterećenja postavimo sebi za cilj 3 jednostavne navike:

    1. Odmarati želudac sa dovoljnim razmacima između obroka i izbjegavanjem konzumiranja hrane nakon zalaska sunca.
    2. Redovna šetnja koja se može kombinirati sa neusiljenim trčanjem. Rezultat je osim gubitka kalorija, bolje raspoloženje, val pozitivnih misli i jačanje tijela.
    3. Prije odabira hrane ili jela zastanimo na trenutak i razmislimo koja će biti posljedica konzumiranja ove hrane.

Sljedeći ova 3 jednostavna koraka, jednostavnog mršavljenja samo 3 mjeseca osim gubitka neželjenjih kilograma tijelo će se:

    • regenerirati
    • pomladiti
    • osnažiti
    • kondicija će se povećati
    • um postati zadovoljniji
    • i još mnoge mnoge druge dobrobiti će se desiti.

Na ovoj poveznici pročitajte više o tome: kako pravilno disanje – pranayama može imati ključnu ulogu u povećanju energije i tjelesne kondicije.